life unexpected

Gah, fullproppad vecka. Varenda liten sekund är planerad, usch så ospontant. Inget rum för äventyr här inte (eller?) Måndag: träna, gå ner på stan, kirra grejer på biblioteket, ladda på busskort, hem, städa, laga mat, underhålla Lotten, äta middag med Charlotte, underhålla Charlotte, sova på golvet eftersom Charlotte sov i sängen. Tisdag: vakna alldeles för tidigt, ha en katastrofal morgon på jobbet, räkna ner minuterna tills Julia skulle komma, Gå från jobbet, ragga flyttkartonger, handla mat, ragga flyttkartonger igen, åka hem, packa träningsväskan, glömma skorna, träna ett ganska så ovärt pass, vara busig och smita in på ett afropass, åka hem, städa, laga mat, äta supermys middag med Naiara, diska, fundera på om jag kanske borde börja packa lite, stanna uppe alldeles för länge. Onsdag: vakna alldeles för tidigt, ha en förhoppningsvis lite bättre morgon, räkna ner minutrarna tills Julia kommer, gå från jobbet, åka till Stockholm, hämta pluttsystrar i skolan, underhålla pluttsystrar, träffa resten av la familia, äta en troligtvis underbart god middag, somna mätt som en plätt i en underbart bekväm säng. Torsdag: åka direkt från Stockholm till jobbet, jobba hela dagen, direkt till Floggan för en sista sväng på Alan's med the gang åh!, promenera hem, sova, Fredag: jobba hela dagen, åka till mamma, fira henne, sova kvar där. Lördag: åka direkt till jobbet, jobba till sex, förhoppningsvis göra något spännande trots att jag verkligen inte borde, komma hem sent, sova. Söndag: Flytta.

Jag var bara tvungen att skriva ner allt för att se om det verkligen är så illa som jag tror. Det är det. Och det skulle kanske inte vara så illa om det hade varit en helt vanlig vecka. Men det är det ju icke, det är flyttvecka indeed, vilket betyder att jag någon gång måste klämma in att PACKA. Om jag känner mig själv rätt kommer jag att sitta uppe hela natten på lördag och panikpacka och vara skitsur och grining hela söndagen när mamma+Sven kommer och ska hjälpa till.

Jag hade i alla fall en ganska så killer helg. Speciellt fredagen, åh! Helt underbart. Jag vill bara gå på brasilianska fester under resten av mitt liv. Lördagen blev lite spontan, söndagen blev mycket spontan efter en mysig fika med allesammans!

Kommentarer
Postat av: lisen

körig vecka, men spontaniteten i söndags kanske väger upp det!

torsdag :)<3

2010-01-27 @ 09:55:17
URL: http://lfjell.blogg.se/
Postat av: lisenfisen

du vet att du måste skärpa till dig ORDENTLIGT på den här fronten när du flyr från oss va?!

då vill vi ha meeeeer info! <3

2010-03-04 @ 18:20:07
URL: http://lfjell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0