Someday my name and his are going to be the same

Idag jobbade jag hemma. Det betydde Top Model, pyjamas hela dagen och chokladbollar. Men en sån dag behöver man ibland. Nu borde jag gå och lägga mig, men jag vill gå och lägga mig lika lite som så mycket jag vill kolla färdigt på A Rebel Without A Cause. Äsch, det måste nog bli duschen nu, och sen sängen.

Jag tyckte om snön. Alla var så upprörda över kaoset men jag tyckte att det var fint. Det var fint att alla bussar och tåg slutade gå, då finns det ingenting att göra och det är bara att slappna av och strunta i att man kommer sent, det gör alla andra också. Jag tyckte att det var fint att träden vid sidan av vår grusväg var alldeles vita så att det blev en vit tunnel som i någon av böckerna man läste när man var liten. Jag tyckte att det var fint att det blev alldeles fint ute. Framförallt tyckte jag att det var fint att halka omkring i Slottsbacken arm i arm med Linda.

Nu är all snö borta, över en dag, men något som fortfarande är fint är min nya jacka jag impulsköpte på lunchen igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0